30 yoshdan so’ng organizm qanday o’zgaradi

Total
0
Shares

Yillar o’tishi bilan tana yaxshi tomonga o’zgarmaydi va siz bunga tayyor bo’lishingiz kerak. Misol uchun, birinchi xavflar 30 yoshda paydo bo’ladi. Shuning uchun, sog’lig’ingizni umuman harakatsizlantirmaslik uchun siz sog’lom turmush tarzini olib borishingiz va mashg’ulotlar rejangizni to’g’ri tuzishingiz kerak.

Tanadagi nimalar o’zgaradi

30 yillik belgidan o’tgandan keyin sezilishi mumkin bo’lgan birinchi narsa – bu sekin kechadigan regeneratsiya. Yosh o’tishi bilan kollagen va elastin tanada ishlab chiqarish kamayadi, mos ravishda teri elastikligini yo’qotadi. Suyaklar mustahkamliki va umuman tananing chidamliligi ham pasayadi.

Bundan tashqari, reaktsiya jarayoni susayadi: 30 yoshida ko’plab professional sportchilar o’z kareralarini, shu sababli ham tugatishadi. Bundan tashqari, bu yoshda shikastlanish xavfi va surunkali kasalliklarning rivojlanishi ortadi.

Bu o’zgarishlar, albatta, asta-sekin sodir bo’ladi va darhol emas, lekin siz sog’lig’ingizni imkon qadar tezroq kuzatishni boshlashingiz kerak: masalan, 30 yoshdan keyin siz muntazam ravishda profilaktik tekshiruvlardan o’tishingiz kerak.

Shuningdek, ma’lum bir yoshdan keyin:

Umurtqa yemiriladi. Bu doimiy statik va dinamik yuklanish bilan bog’liq. Ayniqsa, harakatsiz ish va kamharakat turmush tarzi o’tkazadigan odamlarda ko’p kuzatiladi.
Tizza og’rig’i paydo bo’ladi. Ba’zilar bu og’riqni ertaroq his qilishadi va 30 yoshida og’riqlar kuchayadi. Bu turli sabablarga ko’ra sodir bo’ladi: noto’g’ri poyabzal, og’ir jismoniy mehnat, ortiqcha vazn tufayli. Bunday holda, to’qimalar asta-sekin eskiradi va endi tiklanmaydi.
Oyoq kasalliklari paydo bo’ladi. Eng keng tarqalgan kasallik – yassi oyoqlar. Ushbu kasallik oyoqlarda og’riq va charchoq orqali o’zini namoyon qiladi, bu ayniqsa 30 yoshdan keyin seziladi.
Venoz kasalliklar rivojlanadi. Yosh o’tishi bilan odamlar ko’pincha bunday muammo bilan mutaxassislarga murojaat qilishadi. Bu venoz klapanlarning noto’g’ri ishlashi bilan bog’liq.

Bular bilan qanday kurashish kerak

Ko’p muammolarni oldini olish yoki hech bo’lmaganda ularni kechiktirish uchun bir nechta qoidalarga amal qilish kifoya:

  • sog’lom turmush tarzini olib boring
  • har kuni kamida bir soat toza havoda yuring
  • holatingizni nazorat qiling
  • haddan tashqari intensiv mashg’ulotlardan qoching
  • ovqatlanish rejasini malakali ravishda tuzing
  • to’g’ri va qulay poyabzalni tanlang.

Manba: mhealth.ru

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi.