7 ta eng ko‘p uchraydigan sport jarohatlari va ularni oldini olish bo‘yicha maslahatlar

Total
0
Shares

Ko‘pgina jarohatlarni davolashdan ko‘ra oldini olish oqilona hisoblanadi.

Sizning tanangiz sog‘lom va kuchli, ammo jarohatlar har bir sportchida uchrab turadi. Har yili millionlab odamlar jarohatlanadi, ularning ko‘pchiligi nimaga eʼtibor berish kerakligini bilish orqali oldini olish mumkin. Quyida eng ko‘p uchraydigan yettita jarohatlar va ularning oldini olish usullari keltirilgan.

Bo‘yin jarohati

Bo‘yin jarohati bilan eng keng tarqalgan muammo – bo‘yindagi siqiqlik. Chap va o‘ng yelkangizga qarang. Agar u noqulaylik yoki og‘riq keltirsa, sizda, albatta, bo‘yin muammolari bor. Agar massaj yordam bermasa, sizda bo‘yni osteoartriti ham bo‘lishi mumkin.

Oldini olish uslubi. Bo‘yin og‘rig‘iga nima sabab bo‘lishi har doim ham aniq emas. Buning sababi stress, ortiqcha yuk yoki noto‘g‘ri harakat bo‘lishi mumkin. Eng keng tarqalgan aybdor noto‘g‘ri (ish) holati hisoblanadi. To‘g‘ri o‘tiring va stol va stulning balandligiga eʼtibor bering. Agar siz stolda uzoq vaqt o‘tirsangiz, vaqti-vaqti bilan bo‘yiningizni harakatlantiring, telefoningiz ekraniga ko‘p qarasangiz, o‘z tana holatingizga eʼtibor bering. Bu bo‘yinning qattiqligi va mushak og‘rig‘ining oldini olishga yordam beradi.

Bel jarohati

Bel jarohatlari odatda belning pastki qismida sanchadigan og‘riqlar va siqiqlik bilan bog‘liq. Agar siz bir kunlik ishdan keyin bel og‘rig‘i bilan uyga qaytsangiz, ehtimol sizda bel jarohati bor.

Oldini olish uslubi. Bel og‘rig‘i odatda bel, dumba yoki qorin bo‘shlig‘idagi mushaklarning zaifligi tufayli yuzaga keladi. Yana bir sabab, siz noto‘g‘ri holatda kuchayish mashqlarini bajarayotgan bo‘lishingiz mumkin. Agar siz asosiy mushaklaringizni yaxshi mashq qilsangiz, bel og‘rig‘ining oldini olishingiz mumkin. Mashqlarni to‘g‘ri holatda va to‘g‘ri shaklda bajarish orqali ham jarohat oldini olishingiz mumkin. Bunda sizga murabbiy yordam beradi.

Yelkaning shikastlanishi

Yelkaning eng keng tarqalgan muammosi paylar yallig‘lanishi. Juda tez-tez va noto‘g‘ri bo‘ladigan harakatlar ularni tezda yuklab qo‘yishi mumkin. Bu yelka og‘rig‘iga olib keladi.

Oldini olish uslubi. Paylarni ortiqcha yuklamaslikning yechimi dam olish va mashq qilishdir. Ushbu ikki omilni qanday qilib to‘g‘ri birlashtirish va muvofiqlashtirishni bilish juda muhimdir. Og‘ir, takrorlanuvchi harakatlardan saqlaning va yelkangizning bo‘g‘inlarini harakatchan saqlashga harakat qiling. Yelkalaringizni va qo‘llaringizni birma-bir mashq qiling, ularni ortiqcha yuklamang.

Tirsak jarohati

Tirsak og‘rig‘i odatda tennis yoki golf ixlosmandlarida paydo bo‘ladi, lekin siz unga sport zalida ham duch kelishingiz mumkin. Doimiy ravishda bir xil noodatiy harakatlarni bajaradigan (yoki mashqlarni noto‘g‘ri bajaradigan) har qanday odamda rivojlanishi mumkin. Agar sizning tirsagingizda sanchadigan og‘riq bo‘lsa yoki musht qila olmasangiz, ehtimol siz tirsagingizni shikastlagansiz.

Oldini olish uslubi. Tirsak jarohati odatda tirsak bo‘g‘imiga biriktiruvchi paylar va mushaklarning ortiqcha yuklanishi bilan bog‘liq. Tirsagingizga shikast yetkazmaslik uchun uni ortiqcha yuklamang. Mashqlaringizni davom ettirishga harakat qiling va iloji boricha turlicha harakatlaning. To‘g‘ri tana holati va bajarish texnikasi bilan mashq qilish ham muhimdir.

Oyoq jarohati

Yuguruvchilar, yengil atletikachilar, futbolchilar va ko‘p yuguradigan va sakrab yuradigan boshqa sportchilar baʼzan oyoq jarohatlari bilan shikastlanadilar. Misol uchun, ular boldir paylarida og‘riqni boshdan kechirishadi yoki hatto tovonning burmasi kelib chiqadi.

Oldini olish uslubi. Boldir paylarini yallig‘lanishi ko‘pincha haddan tashqari shug‘ullanish natijasidir. Birdaniga yugurishni boshlamang, balki oyog‘ingizga yukni asta-sekin oshirish imkonini beruvchi jadvalni tanlang. Yaxshi chigal yozish mashqlari bilan oyoqdagi shikastlanishlarni oldini olish mumkin. Jismoniy mashqlar oldidan boldir cho‘zish mashg‘iga eʼtibor bering. Oyoq jarohatlarini oldini olish uchun qila oladigan eng muhim narsa – bu yaxshi amortizatsiyaga ega to‘g‘ri poyabzalda mashq qilishdir.

Tos va son bo‘g‘imlarning shikastlanishi

Yurish paytida keskin og‘riqlar – bu tos va sonda osteoartritli odamlarda uchraydi. Keksa odamlar muammosidek tuyuladi, lekin unday emas. Bu jarohatni futbol ishqibozlarida va tennischilarda kuzatish mumkin.

Oldini olish uslubi. Tos va son bo‘g‘imning osteoartriti, aslida, tos va son bo‘g‘imlarning yemirilishidir. Suyaklarning yemirilishi bilan bog‘liq eng bezovta qiluvchi narsa, uning oldini olish mumkin emas. Ertami-kechmi, har bir kishi bu bilan duch kelishi mumkin, bu yosh o‘tishi bilan birga keladi. Biroq, muntazam mashqlar, albatta, buni kechiktirishga yordam beradi.

Tizza jarohati

Tizlar tanamizning juda nozik qismidir va ularning jarohati ko‘plab sportchilar uchun muammo hisoblanadi. Futbolchilar va chang‘ichilarda xochsimon bo‘g‘imlar yorilishi xavfi bor, yuguruvchilar va voleybolchilar ko‘pincha yuguruvchining tizzasidan (yallig‘langan tizza paylaridan) aziyat chekishadi va ular yoshi ulg‘aygan sayin deyarli har bir kishi artrozidan aziyat chekadi.

Oldini olish uslubi. Vaqt yetishmasligi tufayli biz ko‘pincha chigal yozishni o‘tkazib yuboramiz, ammo tizza jarohatlarini oldini olish uchun buni o‘tkazmaslik kerak. To‘g‘ri isinmaguningizcha mashg‘ulotni boshlamang, keyin to‘g‘ri texnikani qo‘llaganingizga va asta-sekin yuk qo‘shayotganingizga ishonch hosil qiling. Agar siz harakatchanlikni yaxshilash uchun cho‘zish mashqlarini qilsangiz, bu tizza jarohatlarining oldini olishga yordam beradi. Yaxshi poyabzal ko‘pincha yugurish paytida tizza jarohatlarining oldini olishga yordam beradi.

Manba: mhealth.ru

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi.