Agar siz bir oy davomida har kuni turnikda tortinsangiz, tanangizda qanday o’zgarish bo‘ladi?

Total
0
Shares

Turnikda tortinishlar juda oddiy mashq kabi ko‘rinadi, lekin aslida ular fitnesning eng qiyin qismi hisoblanadi. Bir qo‘l bilan siz butun tana vaznini tepaga tortishingiz kerak – buni faqat yaxshi tayyorgarlikka ega odam qila oladi. Xo‘sh, tanani har kuni shunday yuklash mumkinmi va bu nimaga olib keladi?

Qaysi mushaklar mashqda rivojlanadi

Ushbu mashq tananing yuqori qismidagi mushaklarning katta guruhiga qaratilgan:

  • Belning keng mushaklari
  • Trapetsiyasimon mushaklari
  • Umurtqa pog‘onasini to‘g‘rilovchi mushaklar
  • Qanot mushaklari

Bundan tashqari, tortishish turiga qarab, quyidagi mushaklar ishtirok etadi:

  • Tritseps
  • Yelkaning deltoid mushaklari
  • Katta dumaloq mushak
  • Bilak mushaklari
  • Bitseps
  • Katta ko‘krak mushaklari

Mashg‘ulotning chastotasi

Aksincha, bu mushaklarning hajmiga ham, yuk turiga ham bog‘liq bo‘lgan individual ko‘rsatkichdir. O‘rtacha, har bir kishi bunday jismoniy faoliyatdan keyin bir necha kun tiklanishga ketadi. Har kuni siz mashqni bitta yondashuvda bajarsangiz va unga maksimal kuch sarflamasangiz, turnikda tortinishingiz mumkin. Agar siz barcha mashg‘ulotlarda bor kuchingizni sarflasangiz, unda bir necha mashg‘ulotdan so‘ng tanani charchashiga olib kelishingiz mumkin. Mutaxassislar bu yondashuvni tanlashni tavsiya etmaydi, chunki u yaxshi natijalarni bermaydi, chunki mushaklar normal yuklama va normal tiklanish sharoitida o‘sadi.

Har kuni tortinish

Amerikalik bloger Spenser Alxaus tajriba o‘tkazishga va bir oy davomida har kuni 100 marta tortishish qilishga qaror qildi. Uning taʼkidlashicha, oldinlari, 50 marta tortinish uning uchun maksimal son bo‘lgan

U muvaffaqiyatini kuzatishga qaror qildi, shuning uchun u vazifani bajarish vaqtini belgilab oldi. Birinchi kuni Alxaus bir necha takrorlashlar uchun 54 daqiqa vaqt sarfladi.

Bu tajriba juda qiyin edi. Uchinchi kuni bloger tananing yuqori qismidagi mushaklarda kuchli og‘riqni his qildi. Bir muncha vaqt o‘tgach, YouTuberning qorin bo‘shlig‘i og‘rib qoldi: unga nafaqat mashq qilish, balki shunchaki kulish ham qiyin edi. Biroq, Spenser taslim bo‘lishni istamadi va kundalik faoliyatini davom ettirdi.

U hali ham 30 kun davomida tortinish mashqlarini bajara olar edi. Va oxirgi kuni uning natijasi sezilarli darajada yaxshilandi: u 21 daqiqada mashqni bajardi.

Natijada, bunday tajriba blogerga vazn yo‘qotish, tanadagi yog‘lar foizini kamaytirish va ko‘krak mushaklarini kuchaytirishga yordam berdi.

Manba: mhealth.ru

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi.