Aqliy salohiyatingizni keskin pasaytiradigan 7 ta odat.

Total
1
Shares

Teleseriallarni tomosha qilish

Gap seriallar miyani aynitishida emas, balki seriallar aholining eng zakovatli qatlami uchun mo‘ljallangan ko‘ngil-xushlik emas. Ko‘pincha biz kechqurun Teleseriallarni tomosha qilamiz va irodasi kuchli bo‘lgan insonlar 1 qism ko‘rish bilan cheklanadi. Odatda, agar film haqiqatan ham qiziqarli bo‘lsa, biz to‘liq o‘tirib tomosha qilamiz – va ko‘pincha bu uyqu zarariga bo‘ladi. Ammo tunda dam olishni rad etish bizning kognitiv qobiliyatimizga jiddiy taʼsir qiladi – va, afsuski, yaxshi tomonga emas. Odatdagi uyqu vaqtining bir martalik qisqarishi, hatto bir soatga ham, miyaning ishiga salbiy taʼsir qiladi va bu muntazam ravishda sodir bo‘lsa, nafaqat kognitiv qobiliyatlar darajasi pasayadi, balki depressiya xavfi ham ortadi.

Tez tayyor bo‘ladigan ovqatlar isteʼmoli

Tez uglevodlar, shakar va ayniqsa trans yog‘larga boy nosog‘lom oziq-ovqatlar nafaqat belimiz va sog‘lig‘imizga taʼsir qiladi: muntazam ravishda tez tayyorlanadigan oziq-ovqat xotirani, diqqatni va reaksiya tezligini pasaytiradi. Sidney universiteti mutaxassislari tomonidan o‘tkazilgan tadqiqotga ko‘ra, hatto besh kun davomida nosog‘lom oziq-ovqat isteʼmol qilish bizning kognitiv qobiliyatimizni jiddiy yomonlashishga olib keladi.

Kamharakat turmush tarzi

Bir hafta jismoniy mashqlarsiz yoki piyoda yurishsiz kechsa – biz kundalik vazifalarni yomonroq boshlaymiz, xotiramiz yomonlashadi va eʼtiborimiz zaiflashadi. Yaxshiyamki, agar biz o‘z vaqtida uyg‘onib, sportni hayotimizga qaytarsak, miya ishi tiklanadi. Ammo biz doimo kamharakat turmush tarzini olib boradigan bo‘lsak, biz o‘zimizda depressiya va Altsgeymer kasalligi xavfini jiddiy darajada oshiramiz.

Yorug‘likning yetarli emasligi

Agar siz qorong‘ilikka odatlangan bo‘lsangiz va xira chiroqlar va xira lampalarni afzal ko‘rsangiz, siz uchun yomon xabarimiz bor. Michigan universiteti mutaxassislari tomonidan olib borilgan tadqiqot natijalariga ko‘ra, yomon yoritilgan xonalarda uzoq vaqt bo‘lish miya tuzilishini jismonan o‘zgartirishi va maʼlumotni eslab qolish va qayta ishlash qobiliyatiga taʼsir qilishi mumkin. Shunday qilib, lampalarni yorqinroqlarga almashtirish vaqti keldi!

Ko‘p vazifalarni bajarish

Bir vaqtning o‘zida bir nechta ishlarni hal qilish qobiliyati juda qulay bo‘lishi mumkin – ayniqsa oila aʼzolarimiz yoki hamkasblarimiz uchun – lekin o‘zingizga dam olish va bo‘shashish imkoniyatini bermasangiz, natijada xotirangiz va kognitiv qobiliyatingiz jiddiy tarzda buzilishi mumkin. Darhaqiqat, ko‘p vazifali rejimda doimiy mavjudlik uzoq va og‘ir stressga sabab bo‘lishi, bizning miyamiz uchun juda zararli ekanligi hammaga maʼlum.

Spirtli ichimliklar

Albatta, bu yangilik emas, lekin biz yana bir bor eslatib o‘tishni o‘z burchimiz deb bilamiz: qancha ko‘p spirtli ichimlik ichilsa, miyamiz shunchalik yomon ishlaydi. Hatto kechki ovqatda bir stakan pivo ham zararli hisoblanadi. Yaxshisi, suv yoki bir stakan yashil choy iching.

Meʼyordan ortiq ishlash

To‘rt soatdan olti soatgacha – bu bir kun davomida biz natijani buzmasdan va sog‘lig‘imizga zarar yetkazmasdan konsentratsiyalangan va samarali ishlashga qodir bo‘lgan vaqt. Va har qanday meʼyoridan ortiq ishlash, ayniqsa ular muntazam ravishda sodir bo‘lsa, oxir-oqibatda bizga va ishimizga zarar yetkazadi: bugun zo‘riqish bilan biz ertaga o‘zimizdan aqliy energiyani “qarz olamiz”. Buni esa hech qanday yaxshi tarafi yo‘q!

Manba: mhealth.ru

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi.