Bel og‘rig‘ini mustaqil ravishda qanday yengish mumkin: fizioterapevt maslahatlari

Total
0
Shares

Shifokor bemorlarning eng ko‘p tarqalgan xatosini tushuntirdi.

Britaniyalik maslahatchi fizioterapevt Kris Merser The Guardian bilan bel og‘rig‘ini yengishga yordam berish usullari haqida gapirdi. Mutaxassisning so‘zlariga ko‘ra, uzoq muddatli siqilishlar yoki harakatsiz turmush tarzidan charchash paytida bemorlar yotoqda yotgan holda beliga yuk orttirishadi. Biroq, faol hayot tarzi, aksincha, tiklanishni tezlashtiradi.

Tadqiqotga ko‘ra, 2020 yilda britaniyaliklarning uchdan bir qismidan ko‘prog‘i tez-tez bel og‘rig‘ini boshdan kechirgan: fizioterapevt statistikani harakatsiz turmush tarzi va uzoq vaqt karantin davri bilan izohlaydi. Shuning uchun mutaxassis nafaqat oldini olish uchun, balki bel og‘rig‘ini reabilitatsiya qilish uchun ham faol harakat qilishni tavsiya qiladi.

Merserning taʼkidlashicha, bel og‘rig‘i ko‘pincha tanadagi stress taʼsirining natijasidir: odamlar yurishni va ko‘p harakat qilishni to‘xtatadilar. “Ular tobora kamroq faol bo‘lib, o‘z tashvishlari tufayli ko‘proq harakatsiz bo‘lib bormoqda”, dedi ekspert. Fiziolog bukilish yoki asab tolalari qisilishida odatiy turmush tarzini to‘xtatmaslikni maslahat beradi: “Harakatda davom eting, faol bo‘ling, shunda hammasi yaxshi bo‘ladi”.

Manba: mhealth.ru

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi.