Chang‘i va snoubordda uchish paytida o‘zingizni jarohatlardan qanday himoya qilishingiz mumkin?

Total
0
Shares

Qish ham keldi, shuning uchun bizning kun tartibimizda chang‘ichilarning eng zaif nuqtalari va ularni yuzaga kelishi mumkin bo‘lgan jarohatlardan himoya qilish usullarini ko‘rib chiqamiz.

Kvadritseps mushaklari

Zaif kvadritseps ajoyib tog‘-chang‘i kurortiga kelganingizda, undan maksimal darajada foydalana olmasligingizni anglatadi. Bir necha tushishdan so‘ng, oyoqlaringiz og‘riy boshlaydi, bu sizni etiklaringizning tillaridagi bosimni yengillashtirishga va uchish texnikasini buzishga majbur qiladi. Bunga yo‘l qo‘ymaslik uchun sizning sevimli mashg‘ulotingiz sizning oldingizda ushlab turilishi kerak bo‘lgan girya bilan o‘tirib turish mashqi (yoki hatto bir juft giryalar) bo‘lishi kerak.

Bilak

Qishki sport turlari bilan shug‘ullanadigan endi boshlaganlar tez-tez yiqilib tushadi (ayniqsa, ular murabbiysiz uchishni o‘rgansalar). Snoubordistlar bilak jarohatlaridan eng ko‘p azob chekishadi (Shotlandiyada o‘tkazilgan tadqiqotga ko‘ra, bilak jarohatlari barcha jarohatlarning 25% ni tashkil qiladi). Snoubordda uchayotganda oldingi tomonini ushlaganda va sog‘liq muammosiga duch kelmaslik uchun qo‘l himoya vositalaridan foydalaning.

To‘piq

Ski-injury.com mutaxassisi Maykl Langran taʼkidlashicha: “Chang‘i va snoubordda uchish ham bir vaqtning o‘zida to‘piqda siqilish va har xil aylanishlarga duchor bo‘lishga, jiddiy yuklama bo‘lishga sabab bo‘ladi.” “Ko‘p sodir bo‘lishi mumkin bo‘lgan jarohatlar, sinish va bo‘g‘imlar yorilishidir.” To‘pig‘ingizni mustahkamlash va jarohatlardan himoya qilish uchun siz ushbu bo‘g‘indagi barqarorlik ustida ishlashingiz kerak: bir oyoqda oldinga egilish, bir oyoqda cho‘zilish va muvozanat taxtasi kabi beqaror sirtlarda mashqlarni bajaring.

Tizzalar

Ski-injury.com maʼlumotlariga ko‘ra, tizza bo‘g‘imlari uzilishi va zo‘riqishi chang‘ichilarning umumiy jarohatlari sonining 35 foizini tashkil qiladi va hatto ular orasida shikastlamaganlar ham tizza og‘rig‘ini boshdan kechirishlari mumkin. Chang‘ichilarni davolash bo‘yicha mutaxassis fiziolog Lyusi MakDonald: “Baʼzi odamlarda bu jarohatlarga moyillik bor”, deydi. “Oyoqlaringizni bir-biriga qo‘ying va tik turing: agar bu holatda tizzalaringiz ichkariga qaragan bo‘lsa, siz to‘g‘ri pozitsiyani rivojlantirishga yordam beradigan mashqlar terapiyasi mutaxassisi bilan shug‘ullanishingiz kerak.”

Va, albatta, sizni to’g’ri texnika bilan ta’minlaydigan chang’i o’qituvchisi bilan mashg’ulotlarni e’tiborsiz qoldirmang, bu jarohatlar va yiqilishlarsiz chang’ida uchishning yechimidir.

Kor (yadro) mushaklari

Tog’ chang’ilarida turgan ko’p odamlar, hatto ular bilmagan mushaklar ham ularga zarar yetkaza boshlaganidan hayratda qolishadi. Siz snoubord yoki chang’i uchasizmi, sizga kuchli kor mushaklari kerak bo’ladi, aks holda belingiz ertami-kechmi og’riydi. Qorin bo’shlig’i uchun press, yon tomonga va odatiy planka mashqi sizning kor mushaklaringizni mustahkamlashga yordam beradi va uchib ketayotganda umurtqa pog’onangizdagi kuchlanishdan saqlaydi.

Yelkalar

10% chang’i va 15% snoubord jarohatlari qishki sport ixlosmandlarining tanasining bu qismida sodir bo’ladi, ammo yaxshi isinish sizni qayg’uli statistikaga qo’shish ehtimolini kamaytirishga yordam beradi. Yurishdan oldin qo’lni oldinga va orqaga kuchli aylantirish yelkangizni isitadi, qon aylanishini yaxshilaydi va sizni isitadi.

Bosh

Siz deyarli 100% himoya qila oladigan yagona joy – bu boshingiz va faqat bitta maslahat bor: hech qachon shlemsiz uchmang. Kaskadyorlik qilishni yoki “qora” yo’llarda haydashni rejalashtirmagan bo’lsangiz ham, shlem sizning boshingizda bo’lishi kerak.

Bel mushaklari

Bel og’rig’i uchishning noto’g’ri holati yoki noto’g’ri texnikaning natijasidir, ammo konkida uchish mukammallikka yaqin bo’lganlar uchun ham bel ustida ishlashi kerak. Aytgancha, bu umuman qiyin emas. Ish joyida ofis kreslosidan fitbolga o’tish va uning ustida o’tirib, oyoqlarini 90 graduslik burchak ostida ushlab turish uchun kuniga kamida yarim soatlik qoida yarating. Avvaliga bu siz uchun oson bo’lmaydi (va bu hamkasblarning qiyadan qarashlarida emas), lekin tez orada sizning belingiz stulning orqasiz ham tekis turadigan bo’ladi va qiyin masalalarni osongina bajarshda o’zingizga suyanishingiz mumkin bo’ladi.

Manba: mhealth.ru

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi.