Charchashdan charchadingizmi?. Quvvatingizni qaytarish va o‘zingizni yaxshi his qilishning 9 usuli

Total
0
Shares

Baʼzida charchoq hisi bir necha hafta davomida o‘tib ketmasligi mumkin – masalan, agar siz oxirgi paytlarda ortiqcha ishlagan bo‘lsangiz yoki barcha bo‘sh vaqtingizni dam olishga zarar yetkazadigan o‘z-o‘zini tarbiyalashga sarflasangiz. Agar kuchlar juda zarur bo‘lsa lekin yo‘q bo‘lsa, nima qilish kerakligini aytamiz.

Shifokorga boring

Ehtimol, sizda vitaminlar yetishmayapti va ularni qabul qilishni boshlashingiz kerak. Va charchoqning kasallik tufayli yuzaga kelishi ehtimoli ham bor – oldindan tashvishlanmaslik kerak, lekin tekshirish yaxshidir.

Harakatni boshlang

Sport bilan shug‘ullanish – charchagan odam haqida o‘ylaydigan oxirgi narsa. Ammo ko‘plab tadqiqotlar jismoniy faollik insonning faolligini va kayfiyatini yaxshilashini tasdiqlaydi.

Ko‘proq suv iching

Suvsizlanish jismoniy va hissiy charchoqning sabablaridan biridir. Agar suv muvozanati buzilgan bo‘lsa, birinchi navbatda miya azoblanadi – sababsiz kayfiyat o‘zgarishi, konsentratsiyaning buzilishi va xotira buzilishi paydo bo‘ladi.

Ertaroq uxlang

Kuzning kelishi va kunduzgi soatlarning qisqarishi bilan uyqu rejimini o‘zgartirish kerak. Uyqu vaqtini 10-15 daqiqaga o‘zgartirishni boshlang. Tez orada tanangiz yangi jadvalga moslashadi – va siz o‘rganganingizdan ertaroq uxlay olasiz.

Baliq isteʼmol qiling

Italiyalik olimlar tomonidan olib borilgan tadqiqotga ko‘ra, baliq yog‘ini muntazam isteʼmol qilish mavsumiy kasalliklarni yengishga yordam beradi. Omega-3 yog‘ kislotalari tananing energiya zaxirasi bo‘lib xizmat qiladi. Ushbu oziq moddalarning maksimal miqdorini olish uchun dengiz baliqlari va qobiqli baliqlarni ratsionga qo‘shing, bug‘da pishiring yoki pechda pishiring – bu qayta ishlash usuli bilan omega-3 ni o‘zgarishsiz saqlab qolish imkoniyati mavjud.

Biologik soatingizni tinglang

Agar siz “to‘rg‘ay” bo‘lsangiz, ertalab eng samarali bo‘lasiz. “Boyo‘g‘li” da buning aksi – bu turdagi odamlarning energiyasi tushdan keyin bir joyda paydo bo‘ladi. Ushbu toifalar bekorga tuzilmagan.

Faoliyatni ichki soatingizga qarab taqsimlashga harakat qiling. Ertalab “to‘rg‘aylar” uchun barcha muhim ishlarni bajarish yaxshiroqdir – kechqurun ular uchun diqqatni jamlash ancha qiyinlashadi. “Boyo‘g‘li” ishni ertaga qoldirmasligi kerak. Kechqurun eng muhim ishni bajaring va ertalab hech narsa qoldirmang – bu siz uchun kunning eng samarasiz vaqti.

Ortiqcha vazndan xalos bo‘ling

Agar siz uzoq vaqtdan beri vazn yo‘qotishni orzu qilgan bo‘lsangiz, hozir buning uchun to‘g‘ri vaqt. Ortiqcha vaznning ozgina kamayishi ham sizning farovonligingizni yaxshilaydi va sizga energiya beradi. Sog‘inch va qayg‘u bilan ovqatlanish, aksincha, faollikning umumiy pasayishi fonida qila oladigan eng yomon narsadir.

Ovqatlanish rejimini o‘zgartiring

Oziq-ovqat energiyaning asosiy manbasi hisoblanadi. Agar siz doimo charchaganingizni his qilsangiz, iloji boricha tez-tez ovqatlanishga harakat qiling (kuniga 5-6 martagacha), lekin kichik qismlarda, har biri 250-300 gramm. Bizning maqsadimiz qo‘shimcha kilogramm olish emas, balki qon shakar darajasini barqarorlashtirishdir. Bunda sizga murakkab uglevodli ovqatlar yordam beradi: bug‘doy noni va makaron, dukkaklilar va baʼzi sabzavotlar.

Manba: mhealth.ru

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi.