Fartlek, templi va intervalli mashg’ulotlar qanday farq qiladi

Total
0
Shares

Runnersworld.com yaqinda yuguruvchilar uchun juda oddiy, ammo juda foydali maqola joylashtirdi. Portal o’quvchilaridan biri fartlek, templi va intervalli mashg’ulotlar o’rtasidagi farq haqida so’radi. Nashr mutaxassislari shunday javob berishdi.

Fartlek
Fartlek nafaqat talaffuz qilish, balki chopish ham qiziqarli. Fartlek shvedcha “tezkor o’yin” degan ma’noni anglatadi. Va bu erda nom treningning mohiyatini to’liq ifodalaydi.

Temp va intervalli mashg’ulotlardan farqli o’laroq, fartlekning aniq rejasi yo’q: butun uzunligi davomida siz o’rta va og’ir ish segmentlarini yengil tiklanish bilan almashtirasiz. Chigal yozishdan so’ng siz tezlikda o’ynashni boshlaysiz, bir necha soniya tezlashasiz (keyingi ustunga yoki yonidagi daraxtga qadar). Bu tezlanishlar sokin tiklanish intervallari bilan kuzatiladi. Fartlekni jamoa bilan yugurish qiziqarli, doimo bir-birini quvib o’tadi va har bir tezlashuvda mini-musobaqalar tashkil qiladi.

Do’stlaringiz bilan fartlek yugurib, siz raqobatlashayotganda qo’shimcha rag’bat olasiz. Fartlek soatingiz yoki smartfoningizga e’tibor bermasdan, hech qanday rejasiz, har xil tezlashtirish rejalari va davomiyligini bajarmasdan shug’ullanish uchun eng yaxshisidir.

Fartlekning asosiy afzalliklari quyidagilardan iborat: psixologik jihatdan yengil mashg’ulot, bu sizning tanangizni tushunishni, psixologik barqarorlikni va chidamlilikni yaxshilaydi.

Temoli mashqlar
Temp mashqlari Oreo pechenyesiga o’xshaydi. Isinib olish va tanani sovutish – bu pechenyening o’zi va anaerob chegarada yoki undan yuqorida yugurish – qaymoqli qismi.

Kerakli harakat darajasi sizning qulaylik zonangizni tark etganingizdan so’ng boshlanadi va siz nafas olishingizni eshita boshlaysiz, lekin siz hali ham havoga nafas olmaysiz. Agar siz bemalol gapira olsangiz, demak siz hali templi yugurish zonasida emassiz. Agar siz umuman gapira olmasangiz, demak siz endi templi yugurish zonasida emassiz.

Templi yugurish paytida siz alohida so’zlarni gapirishingiz mumkin. Shu bilan birga, siz bunday tezlikni boshqarmasligingiz kerak, chunki bu ko’plab omillarga bog’liq, masalan, shamol, havo harorati, relyef, tanangizning umumiy holati.

Temp mashqlarining asosiy afzalliklari quyidagilardan iborat: anaerob chegarangizni oshirish (bu, o’z navbatida, kamroq harakat bilan tezroq yugurishingizga yordam beradi). Konsentratsiya ham yaxshilanadi va psixologik barqarorlik oshadi. Musobaqalar simulyatsiya qilinadi.

Intervalli mashg’ulotlar
Intervalli mashg’ulotlar qisqa, intensiv intervallar bo’lib, bir xil yoki biroz uzoqroq tiklanish davri bilan almashadi. Misol uchun, isinishdan so’ng, siz maksimal kuch bilan 2 daqiqa yugurasiz, keyin nafas olishni tiklash uchun 2-3 daqiqa yugurasiz yoki yurasiz.

Templi mashg’ulotlardan farqli o’laroq, intervalli mashg’ulotda siz intervalning oxirigacha qolgan soniyalarni hisoblab, maksimal kuchingiz bilan yugurasiz. Ushbu intervallardan keyin chigal yozish mashqlari keladi.

Ushbu turdagi mashg’ulotning asosiy nuqtasi tiklanishdir, uning segmentlari qisqartirilmasligi yoki juda tez bo’lmasligi kerak. Ushbu holatga rioya qilgan holda, siz barcha intervallarni muntazam ravishda bajara olasiz va mashg’ulot oxirida siz charchaysiz, lekin limon kabi siqilmaysiz. Sizning tanangiz stressga moslashadi va tiklanish davrida kuchliroq bo’ladi.

Intervalli mashg’ulotlarning afzalliklari: Yugurish shakli yaxshilanadi, chidamlilik kuchayadi, siz tanangizni yaxshiroq tushunasiz, motivatsiyani oshirasiz va ko’proq yog’ yo’qoladi.

Manba: lifehacker.ru

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi.