Keksalikda Altsgeymer kasalligiga uchramaslik uchun nima qilish kerak?

Total
0
Shares

Altsgeymer kasalligi ayollarda ko’p uchraydigan hisoblanadi, ammo bo’shashish uchun sabab emas: umr ko’rish davomiyligi qanchalik baland bo’lsa, yoqimsiz kasallikka duch kelish xavfi shunchalik yuqori bo’ladi.

Kun bo’yi ofisda o’tirish- sport mashg’uloti emas, lekin kompyuterda ishlash aql uchun gimnastikadir: Viskonsindagi Altsgeymer kasalligini o’rganish instituti ma’lumotlariga ko’ra, ofis ishi kognitiv faoliyat pasayish xavfini 42% ga kamaytiradi. Kompyuter kulrang moddaning erta qarishini oldini olish uchun yetarli darajada miya va xotira stimulyatsiyasini ta’minlaydi. Yoshingiz oshgani sayin fikringizni o’tkir saqlash uchun yana beshta maslahat.

Yurish

New England Journal of Medicine jurnaliga ko’ra, kun davomida qisqa piyoda yurish qarilikdagi aqliy zaiflik xavfini sezilarli darajada kamaytiradi. Tez yurish qon aylanishini yaxshilaydi, bu kasallikning oldini olishga yordam beradi.

Tillarni o’rganing

Neurology jurnaliga ko’ra, kuniga atigi 10 daqiqa o’zimiz uchun yangi narsalarni o’rganishga sarflaganimiz kognitiv funktsiya pasayish xavfini kamaytiradi. Misol uchun, chet tilini o’rganish bugungi kunda mavjud bo’lgan har qanday dori-darmonlardan ko’ra samaraliroq bo’lishi mumkin.

Ko’proq optimizm!

Finlyandiya olimlari hamma narsada faqat yomonlikni ko‘radigan odamlarda keksalikdagi aqliy zaiflik xavfi yuqori ekanligini aniqlashdi. Pessimizmning kasallik bilan bog’lanishining sababi hali aniqlanmagan, ammo shubhalar melanxolik fikrlash tarziga xos bo’lgan depressiyaga to’g’ri keladi. Tobora ko’proq dalillar bizning hayotdagi mavqeimiz sog’likka ta’sir qilishini ko’rsatmoqda, shuning uchun ijobiy bo’ling.

Tez-tez kuling

Amerika Eksperimental Biologiya Jamiyatlari Federatsiyasi ma’lumotlariga ko’ra, kuniga 20 daqiqa kulish miyaning demensiyaga qarshi himoyasini kuchaytiradi. Yoshga bog’liq kognitiv pasayish bilan bog’liq bo’lgan stress gormoni kortizol darajasini pasaytirishga yordam berish uchun tushlik paytida sevimli sitkomning yangi epizodini tomosha qiling.

Ertaroq uxlang

Learning & Memory ma’lumotlariga ko’ra, bir kecha-kunduzda 6 soatdan kam muntazam uyqu qarilik aqliy zaiflikka olib kelishi mumkin. Bunga yo’l qo’ymaslik uchun ko’proq uxlashga harakat qiling va siz faqat o’zingiz uxlab qolishingiz kerak: JAMA Internal Medicine ma’lumotlariga ko’ra, uyqu tabletkalari uyqu neyrotransmitterining atsetilxolin blokirovkasi tufayli aqliy zaiflikka olib kelishi mumkin.

Manba: mhealth.ru

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi.