Konor Makgregorning ovqatlanish ratsioni qanday?

Total
0
Shares

Konor MakGregor dunyodagi eng mashhur MMA jangchisi. Ehtimol, o‘quvchilarning aksariyati avval Konor haqida, keyin esa MMA haqida bilishgandir. Bugun biz irlandiyalikning jangovar va insoniy fazilatlarini muhokama qilmaymiz, balki uning ovqatlanish ratsioniga eʼtibor qaratamiz.

UFCdagi chiqishlari davomida MakGregor uchta vazn toifasida qatnashgan: 66 kilogrammgacha, 70,3 kilogrammgacha va 77 kilogrammgacha. Bo‘linmalarga bo‘lingan o‘n kilogrammni faqat mashg‘ulot bilan izohlab bo‘lmasligi aniq. Ushbu vazn o‘yinining kaliti ovqatlanishdir. Garchi jangni targ‘ib qilish paytida Konor yomon odamdek taassurot qoldiradi, qoidalar va intizomlarga tupuradi, ammo diyetaga bo‘lgan munosabatida uni ijrochi askar bilan solishtirish mumkin. Irlandiyalik nafaqat maʼlum bir jangga tayyorgarlik paytida, balki mavsumdan tashqarida ham qattiq tartib-intizomga amal qiladi:

“Jangchilar menga ko‘p marta ovqatlanish rejamga rioya qilishlarini aytishdi. Ammo keyin men ularning muzlatgichini tekshirdim va mening rejamda hech narsa yo‘q edi. Konor boshqa hikoya. Men uning muzlatgichini bir necha marta tekshirdim va u mening tavsiyalarimga to‘liq mos keldi ”, deydi sobiq sportchi ovqatlanish mutaxassisi Jon Lokhart. U bilan Konor UFCda qudrat cho‘qqisini bosib o‘tdi va ikki vazn toifasida tashkilotning ilk chempioniga aylandi. 2020 yilda Konor diyetologini Tristin Kennediga almashtirdi.

Lokhartning rejasiga ko‘ra, Konor sarflangan energiyaning katta qismini yog‘lar bilan qoplagan, chunki ular uglevodlarga nisbatan yuqori kaloriya zichligiga ega: “Faol mashg‘ulotlar kunlarida biz diyetamizdagi yog‘ miqdorini darhol oshiramiz. Tan olaman, bu aql bovar qilmas narsa – agar men Konorni uglevodlar bilan to‘ldirsam, u qizg‘in mashqlar paytida ham vazn yo‘qotadi. Shuning uchun biz yog‘larni qo‘shamiz. Ko‘p faoliyat – ko‘p yog‘. Tabiiyki, yetarli miqdorda uglevodlar va oqsillar bilan birga. Bugun ertalab tunes balig‘i edi, lekin birozdan keyin yog‘li qo‘zichoq bo‘ladi. Kecha u bizon go‘shti va mango va qizil qalampir pyuresini yedi. Har kuni ertalab Konorning kun bo‘yi ovqatlanishini uning ertalabki vazni, kayfiyati, istaklari va rejalashtirilgan yuk miqdoriga qarab aniqlayman. Men MakGregorning har ovqatidan oldin men do‘konga borib yangi mahsulotlar olib kelaman, keyin pishirishni boshlayman.

MakGregor intensiv mashg‘ulotlar paytida tanasini suv bilan to‘ldirish uchun kuniga uch litrgacha suv ichadi. Irlandiyalikning uyg‘onganidan keyin tanasiga birinchi bo‘lib suv tushadi: “Men ertalab darhol qahva qaynatadigan odam emasman. Ko‘zlarimni ochib, men bir stakan oddiy suv ichaman, baʼzan kokos suvi. Birozdan keyin men banan yeyman. Va shundan keyingina men omlet va bir chashka Amerisano bilan nonushta qilaman.

Konor shirinliklarni yaxshi ko‘radi, lekin ularni suiisteʼmol qilmaslikga harakat qiladi, ammo jangchi fastfuddan voz kechishni tavsiya qiladi: «Men fastfud yemayman va yarim tayyor mahsulotlardan foydalanmayman. Men shirinliklarni yaxshi ko‘raman va bir nechta pirojnoe yeyishga qarshi emasman, lekin ko‘pincha men sifatli go‘shtni isteʼmol qilaman – biftek, tovuq, baliq, sifatli ko‘katlar. Uglevodlar ham yuqori sifatli – qovoq yoki shirin kartoshka.

MakGregor, shuningdek, diyetangizda izchil bo‘lishni va dam olish vaqtida ortiqcha ovqatlanmaslikni tavsiya qiladi: “Ovqatlanishni yig‘in va mavsumdan tashqari vaqt oralig‘ida taqsimlamang. Agar siz butun yil davomida hech qanday ovqat isteʼmol qila olmasligingizni tushunsangiz, ulardan voz keching! ”

Tayyorlanayotgan Konor uchun taxminiy parhez quyidagicha ko‘rinadi:

uyg‘onganidan keyin – bir stakan suv, kichik meva;

nonushta – turli yo‘llar bilan pishirilgan tuxum, 2 dona dudlangan qizil ikra, o‘tlar, mevalar, Amerisano qahvasi;

gazak – yunon yogurti yoki kefir;

tushlik – steyk yoki pishirilgan tovuq, o‘simlik moyi bilan sabzavotli salat;

mashg‘ulotdan oldin – yong‘oq, asal, mevalar;

mashg‘ulotdan so‘ng – sutli yoki kakos suvli protein kokteyli, batat, guruch yoki makaron;

kechki ovqat – qo‘zichoq yoki lasos balig‘i, pishirilgan loviya, gulkaram, shirin kartoshka.

Lokhart MakGregorning dietasidagi o’rtacha kunlik kaloriya miqdorini 2800-3000 kaloriya deb hisoblaydi. Jangdan biroz oldin, vazn olish uchun ovqatlanish mutaxassisi yog’ qismini olib tashladi: yong’oq, qo’zichoq, steyk, yog’li losos va zaytun moyi. Agar bu o’zgarishlar jangchining ochligini his qilsa, Lokhart 2-3 osh qoshiq kepak va ichimlik suvini iste’mol qilishni tavsiya qiladi. Charchoq va energiya yetishmasligi bo’lsa, men yashil choy bilan bir qoshiq asalni buyurdim. Dietologning so’zlariga ko’ra, ushbu vositalar MakGregorning vaznini tanadagi yog’lar hisobiga kamaytirdi, shu bilan birga glikogen zahiralarini saqlab qoldi va tanani haddan tashqari suvsizlantirmaydi.

Siz MakGregorga turli yo’llar bilan munosabatda bo’lishingiz mumkin – daho marketolog yoki yangi boshlovchi sifatida; iste’dodli barabanchi yoki haddan tashqari baholangan jangchi sifatida; eng kuchli raqiblar bilan janglarni orzu qiladigan gladiator yoki kerakli vaqtda kerakli joyda bo’lgan hisoblovchi strateg sifatida. Bir narsani inkor etib bo’lmaydi – irlandiyalik professional jangning barcha jabhalarida, jumladan, ovqatlanishda ham ko’p narsalarni o’rganish mumkin.

Manba: mhealth.ru

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi.