Miyangiz ishdan to‘xtamasa, samarali dam olishning 5 ta uslubi.

Total
0
Shares

Ish va bo‘sh vaqt o‘rtasidagi muvozanatni saqlash qiyin bo‘lishi mumkin – ayniqsa muvaffaqiyat va unumdorlikka intiladiganlar uchun. Klinik psixolog Perpetua Neo ishga ko‘proq vaqt sarflash o‘rniga o‘zingizni dam olishga o‘rgatishda yordam beradigan maslahatlar bilan o‘rtoqlashdi.

1. O‘zingizga haqiqatan yoqadigan mashg‘ulot qiling

Bo‘sh vaqt odatda do‘stlar bilan o‘tkaziladigan vaqtni, filmlar va seriallarni tomosha qilish va sayr qilishni anglatadi. Hamma narsa sizga mos keladimi yoki yo‘qligini bilish uchun ushbu harakatlarni ko‘rib chiqish foydali bo‘lishi mumkin.

Misol uchun, bir o‘ylab ko‘ring: siz ko‘rsatuvni yoqtirganingiz uchun yoki sizga nimanidir o‘rgatgani uchun tomosha qilyapsizmi yoki shunchaki ekranda nimanidir xohlaysizmi? Ikkinchisi, haqiqatan foydali va qiziqarli bo‘lgan narsani izlang, bu kechki ovqatda muhokama qilish mumkin bo‘lsin. Xuddi shunday, siz uydan tashqaridagi mashg‘ulotlarga ham eʼtibor berishingiz kerak: siz piyoda yurishni yoqtirmasligingiz mumkin, ammo yugurish sizga kerak.

Do‘stlar ham har doim ham bir xil darajada yaqin bo‘lavermaydi. Ehtimol, siz odatda do‘st bo‘la olmaydigan insoningiz bilan muloqot qilayotgandirsiz. Albatta, yaxshi – shunchaki uning yonida o‘zingizni qulay his qilishingizga ishonch hosil qiling va shunda vaqt o‘tkazish energiya yo‘qotishga sabab bo‘lmaydi.

2. Taʼtilingizni hayot tarzingizga moslashtiring

Agar siz sabr-toqatli bo‘lmasangiz (yoki endigina o‘zingizga bo‘sh vaqt ajrata boshlasangiz), do‘stlaringiz bilan 6 soatlik ziyofat katta vaqtni behuda sarflashdek tuyulishi mumkin. Ammo siz har doim faqat ikki soatga kelishingizga kelishib olishingiz mumkin. Xuddi shunday, birovning uyiga borish o‘rniga yoki 45 daqiqa divanda o‘tirish o‘rniga, doim sayr qilib suhbatlashishni taklif qilishingiz mumkin.

3. Dam olish va rivojlanishni birlashtiring

Bu o‘zini rivojlantirish va boshqa samarali narsalar haqida emas (biz dam olish vaqtida ulardan qochishni xohlaymiz). Chiroyli non pishirish yoki raqamlar yordamida murakkabroq rasm chizish kabi mahoratingiz yaxshilanganini his qiladigan mashg‘ulotlar bilan shug‘ullaning. Asosiysi, mashg‘ulotdan xursandlikni va yuksalishni his qilishingiz kerak.

4. Majburiy dam olishga harakat qiling

Neo taʼkidlaydi: “Men telefonimni osongina yolg‘iz qoldirishim mumkin bo‘lsada, ichki ovozim uni olib, foydali ish qilishim mumkinligini pichirlaydi. Ammo baʼzida buni qilishning iloji yo‘q – masalan, men massajda yoki kosmetologda bo‘lganimda. Shuning uchun men telefondan uzoqroq bo‘lishim uchun muntazam ravishda ushbu davolanish tadbiridan ro‘yxatdan o‘taman “. Xuddi shunday, siz shunchaki hech narsa qilmasligingiz kerak bo‘lgan vaziyatlar haqida o‘ylashingiz va vaqti-vaqti bilan ularni oldindan rejalashtirishingiz mumkin.

Psixologning bemorlarga tez-tez beradigan yana bir maslahati – siz uchun hamma narsaga buyruq berishni va qaror qilishni yoqtiradigan do‘stlar bilan kuchlarni birlashtirish kerak . Agar iloji bo‘lsa, siz uchun bo‘sh vaqtni tashkil qilishlarini va sizni uydan olib chiqishlarini so‘rang – va agar siz jiddiy ish bilan band bo‘lmasangiz, bunday uchrashuvlardan bosh tortmaslikka harakat qiling. Bu hamma uchun mos emas, lekin sinab ko‘rishga arziydi.

5. Sizni tabassum qiladigan narsa haqida o‘ylab ko‘ring

Hatto eng mashhur ko‘p ishlovchilarning ham o‘ziga xos “zaif tomonlari” bor- bular tabassumni tiyib bo‘lmaydigan narsalar bo‘lishi mumkin. Bu kulgili pozada uyquga ketgan it, uyga kelganingizda sizga qarab yuguradigan mushuk yoki bolaning yuzidagi quvonch bo‘lishi mumkin. O‘zingizni bunday zavqlardan olib qochmang- endi siz shunchaki sayrga chiqmaysiz, balki o‘ynayotgan hayvonlarini tomosha qilish uchun parkga borasiz. Ikki tomonlama motivatsiya!

Biz hammamiz boshqachamiz, lekin har kim o‘zini dam olishga va undan zavq olishga o‘rgatishi mumkin. Birinchi qadamlarni qo‘yish kifoya – va, ehtimol, do‘stlar davrasida bir necha kechadan so‘ng, siz buni uyda kompyuterda o‘tirishdan ko‘ra ko‘proq yoqtirishingizni tushunasiz.

Manba: lifehacker.ru

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi.