Oilaviy sport bilan shug‘ullanish va tashlab qo‘ymaslikning 9 ta siri

Total
0
Shares

Boshlanishni oilangiz bilan muhokama qiling

Oilangizga birga shug‘ullanish yomon fikr emasligini tushuntirishga harakat qiling. Ular nafaqat salomatlikni yaxshilaydi, balki odamlarni bir-biriga yaqinlashtiradi, barchaga yoqimli his-tuyg‘ularni beradi. Yolg‘iz bo‘lmaganingizda jadvalga rioya qilish osonroq.

Oilangiz uchun namuna bo‘ling

Agar yaqinlaringiz sizning takliflaringizni eʼtiborsiz qoldirishsa yoki jismoniy faoliyatdan qochsa, yolg‘iz boshlashga harakat qiling. Ijobiy misol ham yuqumli bo‘lishi mumkin.

Agar siz oilani qo‘llab-quvvatlash guruhiga aylantirishni so‘rasangiz, bu yana-da samaraliroq bo‘ladi: siz yugurasiz va ular o‘ynashadi yoki ular sekin yurishadi. Jamoaviy sport turlari yana-da osonroq: kimdir siz bilan birga to‘pni savatga tashlashni xohlaydi.

To‘g‘ri sport turini tanlang

Har kim mashq qilishga tayyor bo‘lsa, har bir oila aʼzosi yoqtiradigan sport turlari ro‘yxatini tuzing. Ehtimol, baʼzi variantlar bir-biriga mos keladi – va bu boshlash uchun imkoniyat bo‘ladi Agar kesishmalar bo‘lmasa yoki aksincha, ularning soni juda ko‘p bo‘lsa, siz ovoz berish orqali intizomlarni saralashingiz mumkin. Agar g‘oyalar kam bo‘lsa, tashvishlanishning hojati yo‘q: ularni sinab ko‘rayotganingizda, yangilari paydo bo‘lishi mumkin.

Ro‘yxatni tanlashga qaror qilsangiz va qayerdan boshlashga kelishib olsangiz, test mashg‘ulotlariga borishga arziydi. Agar hammaga yoqsa, ajoyib, siz muntazam mashg‘ulotlarga o‘tishingiz mumkin. Agar yo‘q bo‘lsa, keyingi qadamni sinab ko‘ring. Noaniq taassurotlar bilan, shunga o‘xshash variantlarni o‘rganish zarar qilmaydi. Misol uchun, agar maysazor tennisi qiyin, ammo qiziqarli bo‘lib tuyulsa, siz badmintonga borishingiz mumkin.

Shunday qilib, sinov va xato orqali siz to‘g‘ri sportni topasiz.

Mashg‘ulotlarni rejalashtiring

Boshlash uchun, bir hafta yoki bir oy uchun jadval tuzishga harakat qiling. Ish, maktab, uy ishlarini ko‘rib chiqing va dam olishga vaqt ajrating. Haftada kamida bitta yoki ikkita bo‘sh vaqtni aniqlash va mashq qilishni boshlash muhimdir: asta-sekin odat paydo bo‘ladi.

Tetiklanish va kun uchun to‘g‘ri kayfiyatni yaratish uchun ertalab mashq qilishni tavsiya qilaman. Agar biror joyga sayohat qilish va uzoq vaqt tayyorlanish kerak bo‘lmasa, bu yaxshi. Masalan, birgalikda yugurish uchun erta turish va birga tashqariga chiqish kifoya. Uyda siz birgalikda gimnastika yoki yoga bilan shug‘ullanishingiz mumkin.

Yana bir variant – hafta oxiri mashg‘ulotlari. Uy yumushlari ko‘p bo‘lsa ham, har bir kishi sport uchun bir soat vaqt ajratishda albatta muvaffaqiyat qozonadi. Xo‘sh, yoki bir necha soat, agar siz mashg‘ulotlar doirasini kengaytirish va sport zaliga borishni istasangiz, futbol o‘ynang yoki hovuzda birga suzing.

Sportni birlashtiring

Birinchi mashg‘ulotlarni jadvalga kiritishga muvaffaq bo‘lsangiz va ularga doimiy ravishda qatnashsangiz, siz yangi intizom haqida o‘ylashingiz mumkin. Agar siz mashqlarni birlashtirsangiz, ular odatiy holga aylanmaydi va mushaklar va ko‘nikmalarning rivojlanishi yana-da uyg‘un bo‘ladi. Misol uchun, suzish qomat uchun yaxshi, basketbol esa jamoada ishlashni o‘rgatadi.

Esingizda bo‘lsin, ortiqcha shug‘ullanmaslik muhim. Agar siz juda ko‘p ishlarni bajarishingiz kerak deb hisoblasangiz, baʼzi harakatlarni olib tashlash yaxshiroqdir.

Yutuqlar jurnalini saqlang

Bu motivatsiyani saqlab qolishning yaxshi usuli. Bir tomondan, barcha muvaffaqiyatlar qayd etiladi va rivojlanish ko‘rinadi, ikkinchidan, jurnalga yangi yozuv kiritish uchun ko‘proq yutuqlarga harakat qilasiz.

Boshlanish nuqtasini belgilang – har bir oila aʼzosi uchun dastlabki natijalar. Va keyin maʼlumotlarni har oy yangilang.

Kichik yutuqlarni ham yozishga harakat qiling, ular g‘urur va maqtovga sabab bo‘lishi kerak. Va oyning oxirida siz eski va yangi ko‘rsatkichlarni taqqoslashingiz, muvaffaqiyatdan xursand bo‘lishingiz va hatto kichik sovg‘alar taqdimoti bilan kichik bayramlarni tashkil qilishingiz mumkin. Shunday qilib, natijalaringiz ustida ishlash yoqimli o‘yinga aylanadi.

Bir-biringizni qo‘llab-quvvatlang

Bu hayotning barcha sohalariga tegishli, sport ham bundan mustasno bo‘lmaydi. Qo‘llab-quvvatlash ham jismoniy, ham maʼnaviy bo‘lishi mumkin. Misol uchun, agar bolangiz yuqoriga ko‘tarilishda qiynalayotgan bo‘lsa, siz qo‘l va orqa tomonni mustahkamlash uchun mashqlarni birgalikda bajarishni boshlashingiz yoki og‘irlikni kamaytirish va vazifani osonlashtirish uchun elastik tasmalar qo‘shishingiz mumkin. Va siz o‘zingizning muvaffaqiyatsizliklaringiz haqida gapirishingiz mumkin va shuning uchun har bir kishi qiyinchiliklarga duch kelishini ko‘rsatishingiz mumkin, ammo ular bilan kurashish haqiqatan ham mumkin.

Yukni kuzatib boring

Qarindoshlarning, ayniqsa bolalarning ahvoliga eʼtibor berishni unutmang. Agar mashg‘ulotlardan keyin ular so‘lg‘in bo‘lsa, uzoq vaqt nafas ola olmasa, kayfiyatda bo‘lmasa, unda, ehtimol, yuk juda yuqori va foyda keltirmayapti. Bunday holda, yondashuvlar sonini, mashg‘ulot vaqtini kamaytirish yoki uzoqroq tanaffuslar qilish kerak.

Agar siz juda charchagan bo‘lsangiz, mashq qilishdan hech qanday foyda bo‘lmaydi va mashq qilish istagi hatto ishqibozlardan ham tez orada yo‘qoladi.

Baʼzan darslarni o‘tkazib yuboring

Har 1-2 oyda buni qilsangiz, hech qanday yomon narsa bo‘lmaydi. Bu tanaffuslar motivatsiyani saqlab qolish va charchamaslik uchun zarurdir. Bir yoki bir nechta oila aʼzolari mashg‘ulotlarga borishga dangasa bo‘lsa, ularga va o‘zingizga dam olishga va darsni o‘tkazib yuborishga ruxsat bering. Bo‘sh vaqtingizni boshqacha o‘tkazing: kino yoki kafega boring, parkda sayr qiling yoki stol o‘yinlari oqshomini o‘tkazing.

Asosiysi, mashg‘ulotlarni qoldirish odat tusiga kirmasin. Dam olish yaxshi, lekin tartib-intizom ham muhim.

Manba: lifehacker.ru

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi.