Ortiqcha vazndan xalos bo‘lishga xalaqit beradigan ovqatlanishdagi 5 ta xato

Total
0
Shares

1-chi xato. Siz ovqat porsiyasi hajmiga eʼtibor bermaysiz

Ko‘pchilik, agar mahsulot foydali bo‘lsa, uni cheksiz miqdorda isteʼmol qilish mumkin deb hisoblaydi. Bu katta xato. Hatto hech qanday cheklovsiz isteʼmol qilinadigan don, to‘liq donli makaron yoki shakarli mevalar kabi sog‘lom ovqatlar ham sizning urinishlaringizni butunlay yo‘q qilishi mumkin.

  • Qanday to‘g‘rilash mumkin

Oshxona tarozisini sotib oling va isteʼmol qiladigan barcha mahsulotlaringizni o‘lchang

Kundalik isteʼmol miqdorini kuzatib borish uchun kaloriyalarni hisoblash ilovasini yuklab oling yoki kundalik yuriting.

Doim shuni yodda tuting, upakovka va jadvallarda 100 gramm qayta ishlanmagan oziq-ovqat uchun kaloriya miqdorini ko‘rsatadi, quruq / xom va tayyor ovqatlar uchun bu ko‘rsatkich katta farq qilishi mumkin. Shuning uchun, pishirishdan oldin ovqatni torting yoki kaloriya jadvallarida tayyor ovqatlarni qidiring.

2-chi xato. Siz sousning kaloriya tarkibini hisobga olmaysiz

Og‘irlikni yo‘qotadigan ko‘plab odamlar, oz miqdordagi sous ovqatning kaloriya miqdorini sezilarli darajada oshirmaydi, deb hisoblashadi. Darhaqiqat, xaridorgir souslari odatda juda yuqori kaloriya va yog‘li: ular 100 grammda taxminan 30 gramm yog‘ va 300 kilokaloriyadan ortiq bo‘ladi. Bir idish ovqatga 30 gramm sous qo‘shib, siz 90 kaloriya isteʼmol qilasiz, ularning aksariyati yog‘larga to‘yingan bo‘ladi.

  • Qanday to‘g‘rilash mumkin

Do‘konda sotib olingan souslar o‘rinini tabiiy ziravorlar bilan almashtiring. Shunday qilib, taʼmidan voz kechmasdan, ularning kaloriya tarkibini kamaytirishingiz mumkin.

Agar siz souslarni rad qila olmasangiz, kamroq zarar printsipidan foydalaning: ketchup o‘rniga tabiiy tomat pastasini sotib oling va mayonezni oq yogurt va xantal sousi bilan almashtiring.

3-chi xato. Siz yog‘sizlantirilgan taomlarni afzal ko‘rasiz

Kam yog‘li sut va fermentlangan sut mahsulotlari nafaqat vazn yo‘qotishga yordam bermaydi, balki sizni ko‘proq kaloriya isteʼmol qilishga majbur qiladi. Food & Brand Lab tomonidan olib borilgan so‘nggi tadqiqotlar shuni ko‘rsatdiki, qadoqdagi 0% yog‘ yorlig‘i isteʼmolchilarni ko‘proq ovqat isteʼmol qilishga va odatdagi yog‘li ovqatlarga qaraganda o‘rtacha 84 kilokaloriya ko‘proq olishga sabab bo‘ladi.

Bundan tashqari, kam yog‘li ovqatlar sizga to‘yinganlik tuyg‘usini bermaydi va ularning vitaminlari va minerallari ancha yomonroq organizmga singadi. Natijada, siz hech qanday foyda olmaysiz va qisqa vaqtdan keyin yana och qolasiz.

  • Qanday to‘g‘rilash mumkin

O‘rtacha yog‘ darasiga ega sut mahsulotlarini sotib oling.

Faqat kaloriyalarni emas, balki oqsillarni, yog‘larni va uglevodlarni ham hisoblang.

Yorliqlarni diqqat bilan o‘qing: Baʼzi kam yog‘li mahsulotlarga taʼmini yaxshilash uchun shakar qo‘shilgan bo‘ladi, bu esa kaloriya miqdorini oshirishi mumkin.

4-chi xato. Qovurilgan taomlarni afzal ko‘rasiz

Qovurish jarayonida ishlatiladigan o‘simlik yog‘i taomning kaloriya miqdorini sezilarli darajada oshiradi.

  • Qanday to‘g‘rilash mumkin

Boshqa pishirish usullaridan foydalaning: ovqatni pechda pishiring, bug‘da pishiring.

Yog‘ qo‘shmasdan qovurish imkonini beruvchi yopishmaydigan skovorodkani sotib oling.

Agar siz qovurish uchun yog‘dan foydalansangiz, uni shishadan 

Tovaga quymang, balki tova sirtni cho‘tka bilan yog‘ suring.

5-chi xato. Siz juda ko‘p foydali shirinliklarni isteʼmol qilasiz.

Ko‘pincha shirinliklar va pechenyelarni yong‘oq va quritilgan mevalar kabi foydali gazaklar bilan almashtirish tavsiya etiladi. Ha, ular ko‘proq ozuqaviy moddalarni o‘z ichiga oladi, lekin juda ko‘p kaloriya bor. Misol uchun, 30 gramm og‘irlikdagi kichik bir hovuch yong‘oqda 196 kilokaloriya, bir xil miqdordagi xurmoda esa 80 kilokaloriya mavjud.

  • Qanday to‘g‘rilash mumkin

Quritilgan mevalar va yong‘oqlar turgan likopchani ko‘rinadigan joydan olib tashlang.

Foydali gazakni olishdan oldin, bir qismini o‘lchab, uni torting va kaloriyalarni hisoblang.

Sog‘lom ovqatlanishga o‘ting va xatolar va yomon hayollar barcha saʼy-harakatlaringizni salbiy taʼsir etishiga yo‘l qo‘ymang.

Manba: lifehacker.ru

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi.