Qish va kuzda eng zarur 7 ta vitamin va minerallar

Total
0
Shares

Ularning yetishmasligi mavsumiy O’RVI va hatto koronavirus xavfini oshiradi.

C vitamini

Immunitetimizni mustahkamlovchi asosiy vitaminlardan biri bo’lgan vitamin C ham terini oziqlantiradi, suyak va tishlarni sog’lom saqlaydi va yaralarni davolaydi. Biz hammamiz bilamizki, bu vitamin tsitrus mevalarida juda ko’p, ammo pomidor, karam, o’tlar va bulg’or qalampirida ham ko’p miqdorda C vitamini mavjud.

D vitamini

D vitaminining kunlik dozasini olish uchun quyoshda yarim soat vaqt o’tkazish kifoya: yozda bu unchalik qiyin ish emas, lekin kuz va qishda deyarli barchamiz “quyosh” vitamini yetishmovchiligini boshdan kechiramiz. Shu bilan birga, D vitamini muhim minerallarni o’zlashtirish va metabolizatsiya qilishimizga yordam beradi, hujayralarning to’g’ri rivojlanishiga yordam beradi va immunitet tizimini tartibga soladi. Sovuq va qorong’i fasllarda yetarli miqdorda D vitamini olish uchun sariyog’, sut, tuxum, qo’ziqorin, treska baliqi jigar yog’i va yog’li baliq iste’mol qilish kerak.

Temir moddasi

Temir immunitetni yaxshi saqlash uchun muhim va u bizga baquvvat va tetik bo’lishga yordam beradi: temir butun tanada kislorodni harakatini ta’minlaydi va barcha a’zolarni oziqlantiradi. Sog’lom temir darajasini saqlab qolish uchun qizil go’sht, loviya, quyuq bargli sabzavotlar, parranda go’shti va dengiz mahsulotlarini iste’mol qiling.

Rux moddasi

Bu qish va kuzda bizga rux ayniqsa kerak: bir vaqtning o’zida bir nechta keng ko’lamli tadqiqotlar rux yetishmovchiligi va koronavirus asoratlari xavfi o’rtasidagi bevosita bog’liqlikni tasdiqladi. Bundan tashqari, rux organizmda antioksidant bo’lib ishlaydi, to’qimalarni tiklashga yordam beradi, gormonlarni muvozanatlashtiradi va sog’lom immunitet va ovqat hazm qilishni qo’llab-quvvatlaydi.

Rux ismaloq, mol go’shti, loviya, dengiz mahsulotlari, qovoq urug’lari va yong’oqlarda ko’p uchraydi.

Foliy kislotasi

Foliy kislotasi ko’pincha homilador ayollar uchun zarur, chunki uning yetishmasligi homila rivojlanishining buzilishiga olib kelishi mumkin. Ammo bu erkaklar uchun ham muhimdir, chunki foliy kislotasi kayfiyatni nazorat qilishga yordam beradi, bu ayniqsa qishki ma’yusliklarda muhim ahamiyatga ega. Bundan tashqari, foliy kislotasi yurak kasalliklari, diabet va saratonning ayrim shakllari xavfini kamaytirishga yordam beradi.

Foliy kislotasi loviya, no’xat, yasmiq, avakado, yong’oq va urug’lar va brokkoli tarkibida ko’p uchraydi.

A vitamini

Ushbu muhim vitamin antioksidant bo’lib, sog’lom suyaklar, tishlar va yumshoq to’qimalarni qo’llab-quvvatlaydi. Shuningdek, u tananing tabiiy himoyasini va immunitet tizimini salomatligini ta’minlaydi.

A vitamini ismaloq, sabzi, o’rik va shirin kartoshkada ko’p.

E vitamini

Bu vitamin teri va sochni qishda namlash uchun zarurdir. Qishda bosh terisi quriydi va sochlar rangini yo’qotadi va zaif bo’ladi, E vitamini namlik muvozanatini saqlashga yordam beradi.

Yong’oq, brokkoli, kungaboqar urug’lari va keshyu yong’oqlari E vitaminiga boy.

Manba: mhealth.ru

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi.