Qon aylanishini qanday yaxshilash mumkin: 6 ta ajoyib tavsiya

Total
0
Shares

Energiya, yoqilg‘i, kislorod – bizga kerak bo‘lgan hamma narsani biz ushbu ko‘rinmas yetkazib berish tizimi orqali olamiz. Qon aylanishini va shuning uchun butun hayotingizni yaxshilash uchun bizning yetti kunlik qadam qo‘llanmamizdan foydalaning.

Biz hayotda muvaffaqiyatga erishish uchun iroda kuchi va tanish-bilishlarni faqat o‘zi yetarli emasligi haqida deyarli o‘ylamaymiz. Bizning tanamizning barcha tarkibiy qismlari samarali ishlashi juda muhimdir. Shunday qilib, qon aylanish tizimi, katta shaharning elektr tarmog‘ining ichki analogi, birinchi navbatda, g‘amxo‘rlik qilish kerak bo‘lgan narsadir.

Nimalar qilishingiz mumkin?

Kuchli miya

Gippokamp miyamizning eng muhim qismi bo‘lib, u tashqi ogohlantirishlar oqimida ajoyib maʼlumotlarni chiqaradi va xotirada saqlaydi, shuningdek, makonda harakat qilishimizga yordam beradi. Xoriodal arteriyasi gippokampni oziqlantiradi. Unga qon oqimini ko‘paytirish uchun quyidagi mashqni bajaring.

Yelkangiz ostiga valik bilan bel tarafingizda yoting. Qo‘llar boshning orqasida. Soningizni poldan ko‘taring va belingizda valikni yuqoriga va pastga aylantiring (pastki qovurg‘alardan va yelkalargacha). 4 ta 30 soniya to‘plamni bajaring, ular orasida 15-20 soniya dam oling.

Kuchli mushaklar

Yelka arteriyasi qo‘llaringizga kislorod va ozuqa moddalarini olib o‘tadigan yo‘ldir. Qizig‘i, oddiy choy uning faoliyatiga yordam beradi: atigi bir stakan choy arteriyaning 30 daqiqada kengayishiga olib keladi.

Chidamli motor

Agar bizning qon tomirlarimiz quvur liniyasi bo‘lsa, unda yurak butun tizimning ishlashini taʼminlaydigan nasos xonasi bo‘lib, kuniga 14 000 litrgacha qonni aylantiradi. Kuchli yurak nafaqat har qanday sport turida chidamlilik, balki uzoqroq yashash omilidir. Yugurish, suzish va velosipedda yurish kabi kardio mashg‘ulotlar nafaqat yurak arteriyalarining qon aylanishini yaxshilaydi, balki yurak mushaklarida yangi qon tomirlarining o‘sishini ham taʼminlaydi.

Ko‘proq kislorod

Energiya tizimining ikkinchi muhim elementi – qonni kislorod bilan to‘yintirgan o‘pka. Yurak qonni o‘pka arteriyalari orqali o‘pkaga olib boradi. Agar bu yo‘llar yomon ishlayotgan bo‘lsa, unda umuman tanadagi hamma narsa yomon ishlaydi.

Ko‘proq tarvuz va yeryong‘oqni isteʼmol qilishga harakat qiling – ular qon tomirlaridagi kuchlanishni yengillashtiradigan sitrulin aminokislotalariga boy (bu taranglik muqarrar ravishda tushdan keyin kuchayadi va tushdan keyin uyquchanlik uchun qisman javobgardir. Shuningdek, siydik chiqarish istagiga toqat qilmang: to‘lib qolgan qovuq, o‘pkani bosib, o‘pka arteriyasi orqali qon oqimini 19% ga kamaytiradi.

Tezkor oyoqlar

Son arteriyalari oyoqlarga energiya yetkazib beruvchi hisoblanadi.

“Manchester Yunayted”dan Rayan Giggz tomonidan bajariladigan mashqlar yordamida oyoqlaringizga qon oqimini oshirishingiz mumkin. Tizzangizga turing va tirsaklaringizni oldingizda yerga qo‘ying. Bilaklar gilamchada, bir vaznda nafas oling. Nafas olayotganda, oyoqlaringizni to‘g‘irlang, shunda tana L harfi ko‘rinishida, dumg‘aza yuqoriga ko‘tariladi. Beshgacha sanang, boshlang‘ich holatga qayting.

Shirin uyqu

Sakkiz soatlik dam olishga o‘rganish orqali qon aylanish tizimingizni nerv-mushak progressiv yengilligi uslubida qayta ishga tushiring. Oyoqlardan boshlab va bo‘yingacha, har bir mushakni 10 soniya davomida doimiy ravishda tarang qiling, so‘ngra 20 soniyaga bo‘shashtiring. Bu harakatlar qon bosimini pasaytiradi – siz tinchgina uxlab qolasiz va ertalab tomirlar yangi kun uchun tayyor bo‘ladi.

Manba: mhealth.ru

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi.