Sovuq dush sog‘liq uchun foydali ekanligi rostmi?

Total
0
Shares

Sovuq dush qabul qilishning baʼzi afzalliklari.

Suv harorati 20 darajadan past bo‘lgan har qanday dush sovuq deb hisoblanadi. Suv terapiyasi (shuningdek, gidroterapiya deb ataladi) asrlar davomida tanani og‘irroq sharoitlarga moslashishni moslashtirish uchun ishlatilgan. Natijada, organizm stressga chidamli bo‘ladi. Sovuq dush har qanday holat uchun asosiy davo emas, lekin ular umumiy kayfiyatingizni yaxshilashga yordam beradi. Ushbu maqolada biz sovuq suvli davolashning asosiy afzalliklarini muhokama qilamiz.

Endorfinlar darajasini oshiradi

Klinik tadqiqotlarda haftasiga 2-3 marta besh daqiqagacha sovuq dush qabul qilish depressiya alomatlarini yengillashtirishga yordam berishi ko‘rsatilgan. Sovuq suv miyaga ko‘plab elektr impulslarini yuboradi. Ular asab tizimini “silkitadilar”, hushyorlikni, aqliy ravshanlikni va energiya darajasini oshiradilar. Bundan tashqari, baxt gormonlari deb ataladigan Endorfinlar chiqariladi. Bu taʼsir farovonlik va optimizm tuyg‘ularini keltirib chiqaradi.

Qon aylanishini yaxshilaydi

Vujudingizni sovuq suvga botirish noqulay bo‘lishi mumkin, lekin u ham tetiklashtiruvchi bo‘lishi mumkin. Buning sababi shundaki, bizning tanamizning tabiiy haroratidan sovuqroq bo‘lgan suv tanani asosiy haroratni saqlab qolish uchun biroz ko‘proq ishlashga majbur qiladi. Muntazam qabul qilinganda, sovuq dush qon aylanish tizimimizni yana-da samaraliroq qiladi. Baʼzi odamlar, shuningdek, qon aylanishining yaxshilanishi tufayli, sovuq dush natijasida terilari yaxshi ko‘rinishini aytishadi.

Umumiy kasalliklarga qarshi kurashda yordam beradi

Bizning tanamiz biz taʼsir qiladigan turli qo‘zg‘atuvchilarga qarshi turish uchun yaratilgan. Masalan, leykotsit hujayralari tanadagi infeksiyaga qarshi kurashishga yordam beradi. Qon oqimidagi sovuq suvning zarbasi leykotsit hujayralarini harakatlantiradi. Bu shuni anglatadiki, sovuq dush qabul qilish shamollash va gripp kabi keng tarqalgan kasalliklarga qarshi kurashishga yordam beradi. Va Gollandiyada o‘tkazilgan klinik sinov shuni ko‘rsatdiki, sovuq dush qabul qilgan odamlar kasallik taʼtilini olish ehtimoli kamroq bo‘ladi.

Qanday amal qilish kerak

Sovuq dush har qanday kasallik uchun davo emas. U anʼanaviy muolajalarga qo‘shimcha sifatida ishlatilishi kerak, ammo uning o‘rinini bosuvchi vosita sifatida emas. Agar o‘zingizni yomon his qilsangiz, yaqinda shifoxonadan chiqqan bo‘lsangiz yoki immunitetingiz zaif bo‘lsa, sovuq dush qabul qilishga shoshilmang. Sovuq dush ko‘pchilik uchun foydali bo‘lsada, ko‘nikish uchun biroz vaqt talab etiladi.

Sovuq dush qabul qilishning ideal usuli uni odat qilishdir. Oddiy dushingiz oxirida haroratni asta-sekin tushirishdan boshlang. Noqulay his qilish uchun suvni yetarlicha sovitib turing. Keyin suv ostida 2-3 daqiqa turing. Chuqur nafas olish noqulaylikdan xalos bo‘lishga yordam beradi. Keyingi safar ushbu mashqni bajarganingizda, suvni biroz sovuqroq qiling. Yana bir yoki ikki daqiqa sovuqroq suvda o‘tirishga harakat qiling. Buni 7-10 marta bajarganingizdan so‘ng, siz hatto issiq suv taʼminotini kamaytirishni xohlashingiz mumkin.

Manba: mhealth.ru

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi.