Yugurishdan ko’ra yurish foydaliroqmi? Nima uchun yurish ham yaxshi fitnes mashg’ulot hisoblanadi.

Total
0
Shares

Tezroq yaxshiroq degani- sportda shu fikr tez-tez uchraydi. Shuning uchun, yuguruvchilarga tez yugurishdan piyoda yurishga o‘tish bemaʼnidek tuyuladi: ular tezlikka  erishishga harakat qilinmasa , nimaga intilish kerak deb taʼkidlaydi.

World Class Triumf klubi fitnes menejeri Aleksey Xuxorev bilan biz og‘ir mashg‘ulotlardan yengil mashg‘ulotlarga o‘tib turishning foydasi haqida tushuntiramiz.

Bir necha yillardan beri kuchayib borayotgan yugurish tendensiyasi o‘z o‘rinini piyoda yurishga bo‘shatishini tasavvur qilish qiyin. Aslida, bu unchalik aql bovar qilmaydigan narsa emas. So‘nggi paytlarda piyoda yurish, alohida mashg‘ulot turi sifatida mashhurlik kasb etmoqda.

To‘g‘ri, biz bir vaqtning o‘zida o‘nlab kilometrlarni bosib o‘tgan bo‘lsangiz ham (bu, albatta, harakatning to‘liq yetishmasligidan ko‘ra foydaliroq) bo‘lsa ham, biz ohista yurish haqida gapirmayapmiz. “Agar yurish dam olish holatidan unchalik farq qilmasa, siz fitnes bilan shug‘ullangansiz deyish noto‘g‘ri”, deydi Aleksey Xuxorev. “Mashg‘ulot zonasiga kirish uchun sizga tez surʼatda yurishingiz, yuqori chastota va chuqur nafas olishingiz kerak.”

Shuning uchun yurishning sport xarakteriga ega bo‘lishi, organizm uchun foydaliroq bo‘lishi va mashg‘ulot sifatida samarali bo‘lishi uchun jarayonda tayoqlardan foydalaniladi. Bu Shimoliy yoki Skandinaviya yurishining o‘ziga xos xususiyatidir. Uskunalar qo‘shimcha tirgak vazifasini yaratadi – bu jarayonga yangi mushak guruhlarini “qo‘shish” imkonini beradi, shunda qo‘llar ham ishlay boshlaydi. Shuningdek, Alekseyning so‘zlariga ko‘ra, tarqoq yuklamalar prinsipi bilan mashg‘ulotlarda: oyoqlar ishtirok etadi, ammo bo‘g‘inlarga yengillik bo‘ladi, chunki “yuqori” mushaklar barcha yuklamani o‘ziga oladi.

Bunday mashg‘ulot davomida siz o‘zingiz uchun qulay tezlikda harakat qilishingiz mumkin, Skandinaviya tayoqchalari tufayli energiya sarfi yugurishnikiga yaqin bo‘ladi. Agar siz tayoqsiz “yursangiz”, mashg‘ulot effektiga boshqa yo‘llar bilan erishishingiz kerak bo‘ladi: birinchidan, kesishgan joylarda yurish orqali, ikkinchidan, qadamlar chastotasining o‘sishi –  yaʼni tez harakat qilishingiz kerak.

Yaqinda shug‘ullanishni boshlaganlar uchun yurish

Mashg‘ulot sifatida yurish tayyorgarlikni talab qilmaydi – fitnes tajribangiz bormi yoki yo‘qligidan qatʼiy nazar, bu bilan shug‘ullanishingiz mumkin. Shuning uchun bunday sport turi intensiv mashg‘ulotlar bilan shug‘ullanish mumkin bo‘lmagan insonlarga tavsiya etiladi. “Yurish ortiqcha vaznli odamlarga ozishda kaloriya sarflashning samarali usuli sifatida yordam beradi”, deydi Aleksey Xuxorev. – Shuningdek, tayanch-harakat tizimi, bosim bilan bog‘liq muammolarga duch kelganlar uchun tavsiya qilinadi. Yurish yurak-qon tomir tizimini yaxshilaydi va ularning organlar sog‘lomlashishiga olib keladi “.

Professionallar uchun yurish

  • Chidamlilik darajasini oshirish

“Yugurish va yurish bir-birini to‘ldirishi mumkin: professional sportchilar (jumladan, yuguruvchilar) chidamlilikni oshirish va sport ko‘rsatkichlarini yaxshilash uchun skandinav yurishlaridan foydalanishadi.”

  • Turli xillik

“Odam sportning bir turiga juda ishtiyoqmand bo‘lsa ham, u moslashish tizimidan uzoqlasha olmaydi: tana yukga o‘rganib qoladi, ertami-kechmi, boshqa har qanday sport turida bo‘lgani kabi, markaziy asab tizimining” haddan tashqari yuklanishi bo‘ladi, bu asosan doimo jarayonga xilma-xillik kiritmasdan bir xil mashg‘ulotlarni qilganingizda bo‘ladi. Bu maʼnoda skandinav yurishi – faoliyatni o‘zgartirish uchun eng yaxshi variant. Bundan tashqari, ushbu mashg‘ulot doirasida siz doimiy ravishda harakat yo‘nalishini o‘zgartirishingiz mumkin, bu ham uning afzaliklaridan.

  • Qayta tiklash

“Yugurish mashg‘ulotlariga, yuqori yurak urish tezligiga, odatlanganlar uchun, tiklanish jarayoni- sport natijalarining yaxshilanishi ham bog‘liq – shu sababli yengilroq yuklama turi bo‘lgan yurish tiklanishda mos keladi. Maʼlumki, Yevropada futbol va voleybol jamoalari tiklanish uchun jamoaviy yurishdan foydalaniladi. Jarohat olganlar uchun yurish asta-sekin yugurish yoki boshqa mashg‘ulotlarga qaytishga yordam beradi.

Manba: worldclassmag.com

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi.