Yurak xastaliklari xavfini kamaytiradigan ziravorlar

Total
0
Shares

Ziravorlar xolesterin darajasini va hatto qon bosimini jiddiy ravishda kamaytirishi mumkin.

Afsuski, yurak xastaligi hanuzgacha butun dunyo bo‘ylab bevaqt o‘limning eng keng tarqalgan sabablaridan biri bo‘lib qolmoqda. Ammo yaxshi xabar shundaki, turmush tarzi va ovqatlanish odatlari ushbu kasalliklarning rivojlanish xavfiga bevosita taʼsir qiladi – bu oilaviy tarix va genetik moyillikdan ko‘ra ko‘proq sabab bo‘ladi. To‘g‘ri ovqatlanish, jismoniy mashqlar qilish, muhim metabolik ko‘rsatkichlarni (xolesterin, yurak urish tezligi, qon bosimi) kuzatib borish va muntazam ravishda shifokorga tashrif buyurish – bu ajoyib natijalarga erishish uchun minimum harakatdir. Sog‘ligingiz uchun yana bir narsa qilishni xohlaysizmi? Ovqatlaringizga baʼzi ziravorlar qo‘shing: Tadqiqotlar shuni ko‘rsatdiki, baʼzi ziravorlar xolesterin darajasini nazorat qilish va qon tomirlari salomatligini taʼminlash uchun juda yaxshi.

Diqqat! Maqola faqat maʼlumot uchun mo‘ljallangan va davolanishni buyurish yoki tashxis qo‘yish uchun ishlatilishi mumkin emas. Doktoringizga murojaat qiling!

Qizil qalampir

Bu achchiq qalampir tarkibida ko‘p miqdorda S vitamini, shuningdek, kaliy (yurak tezligini normallashtirish va qonning normal kislota-ishqor muvozanatini saqlash uchun zarur), shuningdek, kapsaitsin mavjud. Aynan kapsaitsin, qalampirni juda issiq qiladi, bu umumiy xolesterin, LDL (yomon) xolesterin va triglitseridlarni kamaytirishga yordam beradi va HDL (yaxshi) xolesterinni oshiradi.

Bundan tashqari, qizil qalampir arteriyalarning bo‘shashishiga yoki kengayishiga yordam beradigan azot oksidini ko‘paytirish orqali endotelial funksiyani yaxshilashi mumkin, bu esa qon aylanishiga yordam beradi.

Qizil qalampir, shuningdek, kuchli antioksidant va yallig‘lanishga qarshi taʼsirga ega, shuningdek, yurak salomatligi uchun juda muhim bo‘lgan ortiqcha yog‘larning parchalanishiga yordam beradi.

Dolchin

Qizil qalampir kabi dolchin kuchli antioksidant va yallig‘lanishga qarshi xususiyatlarga ega, shuningdek, xolesterin va qon bosimini pasaytirishga yordam beradi. Misol uchun, bir tadqiqot natijalari 40 kun davomida bir choy qoshiq dolchin isteʼmol qilgan odamlarning ochlikdagi qon shakarini, triglitseridlarni, LDL xolesterini va umumiy xolesterinni sezilarli darajada kamaytirishini tasdiqladi.

Biz choy, qahva yoki iliq sutga dolchin qo‘shishni maslahat beramiz – ichimliklar nafaqat mazali, balki salomatlik uchun foydali bo‘ladi.

Sarimsoq

Sarimsoq pishirishda eng mashhur o‘tlardan biri va ayni paytda eng ko‘p o‘rganilgan. Sarimsoqda 100 dan ortiq fitokimyoviy moddalar topilgan, ulardan eng mashhuri oltingugurtni o‘z ichiga olgan allitsin moddasi bo‘lib, u sarimsoqning o‘tkir taʼmini beradi.

Bu nima uchun foydali? Bir qator tadqiqotlar shuni ko‘rsatdiki, sarimsoqni muntazam isteʼmol qilish nafaqat qon bosimini pasaytirishi, balki surunkali yuqori qon bosimi tufayli shikastlangan qon tomirlarini ham “taʼmirlash” mumkin.

Sarimsoq shuningdek, qon lipidlarini, ayniqsa umumiy xolesterin va LDL xolesterinini kamaytirishga yordam beradi.

Yaxshi taʼsir qilish uchun qancha sarimsoq isteʼmol qilish kerak? 39 ta tadqiqotning tahlili shuni tasdiqladiki, ikki oy davomida kuniga 2-4 sarimsoq umumiy xolesterinni o‘rtacha 17 ballga va LDL xolesterinini o‘rtacha 9 ballga kamaytirdi. Aytgancha, sarimsoqqa limon sharbati va zaytun moyi qo‘shishni tavsiya qilamiz: ham mazali, ham qo‘shimcha foyda.

Zanjabil

Zanjabil o‘zining yallig‘lanishga qarshi xususiyatlari bilan mashhur va ko‘ngil aynish va hatto chayqalish kasalligi uchun yaxshi birinchi yordam ekanligini isbotladi. Ammo 12 ta tadqiqotni ko‘rib chiqish shuni tasdiqladiki, kuniga 2 gramm zanjabilni muntazam isteʼmol qilish triglitseridlar va umumiy xolesterin, shuningdek, qondagi qand gemoglobin A1s (qon shakarini uzoq muddatli nazorat qilish o‘lchovi) miqdorini kamaytirishga yordam beradi. Shuning uchun zanjabil choyiga o‘ting – yuragingiz sizga rahmat aytadi!

Kurkuma

Bu yorqin sariq ziravorlar eng foydali deb hisoblanishi bejiz emas: uning tarkibiga kiradigan kurkuminoidlar kuchli yallig‘lanishga qarshi taʼsirga ega. Bundan tashqari, Kurkuma pishirish paytida parchalanishga sezgir bo‘lmagan ko‘plab antioksidant komponentlarni o‘z ichiga oladi.

Kurkuma yurakni himoya qilishga qanday yordam beradi? Bir tadqiqot shuni ko‘rsatdiki, to‘rt hafta davomida 2,4 gramm (taxminan 1¼ choy qoshiq) Kurkuma LDL xolesterin va S-reaktiv oqsilni (yurak kasalligi xavfi ortishi bilan bog‘liq yallig‘lanish belgisi) kamaytiradi. Biz kurkumani go‘shtga, shuningdek, iliq sutga qo‘shishni tavsiya qilamiz – siz juda mazali va g‘ayrioddiy ichimlik olasiz!

Manba: mhealth.ru

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi.