Yurish va yugurish vaqtida nima uchun oyoq kafti og‘riydi?

Total
0
Shares

Yurish yoki yugurish paytida oyoqlar amortizator vazifasini bajaradi: ular bo‘g‘inlarni va umurtqa pog‘onasini erta yemirilishidan himoya qiladi, shu bilan birga ular o‘zlari iz qoldirmasdan o‘tmaydigan kuchli stressni boshdan kechiradilar. Shunday qilib, uzoq vaqt jismoniy faoliyatdan so‘ng, oyoqlarda og‘riq, charchoq va og‘irlik ko‘pincha seziladi. Bunday alomatlar nafaqat professional sportchilar, balki havaskorlar orasida ham uchraydi – nima sababdan bundayligini chempionat sayti aniqladi.

Nima uchun oyoq kaftining yuzasi og‘riydi

Mutaxassislar fikricha buning bir necha sabablari bor.

Yassi oyoqlar

Statistik maʼlumotlarga ko‘ra, dunyo aholisining qariyb yarimi ushbu patologiyadan aziyat chekmoqda. Aynan shu kasallik ko‘pincha oyoqlarda og‘riqni keltirib chiqaradi. Gap shundaki, bu holda oyoq gumbazi kamayadi, bu dinamik va statik yuklarning butun taglik qismiga tushishiga olib keladi, mos ravishda mushaklarni haddan tashqari zo‘riqtiradi va tezroq charchaydi.

Zaif mushaklar

Kamharakat turmush tarzi oyoqlarning holatiga juda salbiy taʼsir ko‘rsatishi mumkin. Agar kam yursangiz va yugursangiz, mushaklar va bo‘g‘imlar zaiflashadi, shu sababdan ozgina jismoniy faollik ham tana uchun stressga aylanadi.

Kasalliklar

Bundan tashqari, og‘riq artrit yoki artroz bilan paydo bo‘lishi mumkin. Birinchi holda, tog‘ayli bo‘g‘imlar aziyat chekadi, ikkinchidan, bo‘g‘im ichidagi metabolik jarayonlar buziladi. Bunday patologiyalar nafaqat jismoniy zo‘riqish paytida, balki dam olishda ham og‘riqli hislarni keltirib chiqarishi mumkin.

Varikoz tomirlari

Oyoq tomirlarining ishi bilan bog‘liq muammolar ham ko‘pincha oyoqlarda og‘riq, og‘irlik va charchoqning sababi hisoblanadi. Varikoz tomirlarining rivojlanishiga sabab bo‘lishi mumkin bo‘lgan bir qancha omillar mavjud:

  • kamharakat turmush tarzi
  • turgan holatda ishlash
  • juda kuchli jismoniy faoliyat
  • noto‘g‘ri tuzilgan diyeta
  • noqulay poyabzal
  • zararli odatlar

Chigal yozdi mashqlarning yetishmasligi

To‘liq mashq qilishdan oldin chigal yozishni eʼtiborsiz qoldirmang. Baʼzi sportchilar buni rad etishadi, bu salomatlikka salbiy taʼsir qiladi: bu jarohatlar va og‘riqlarga olib keladi.

Kuchli yuklar

Og‘riqni qo‘zg‘atadigan eng aniq omillardan biri bu juda kuchli jismoniy faoliyat, buning uchun mushak-skelet tizimi tayyor emas.

Noqulay poyabzal

Yugurish paytida oyoqni harakatlantirish texnikasi shikastlanmaslik uchun poyabzal to‘g‘ri bo‘lishini taʼminlash juda muhimdir.

Og‘riqni qanday oldini olish mumkin

Ortopedga murojaat qilish va og‘riq sababini aniqlash yaxshiroqdir. Bundan tashqari, bir nechta qoidalarga rioya qilish kerak:

  • to‘g‘ri poyabzalni tanlang
  • tanani ortiqcha yuklamang
  • mashg‘ulotlardan oldin mushaklarni isitib oling

Manba: mhealth.ru

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi.